خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 11:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بختیار با اشاره به عملکرد فراکسیون پاسخگو:

کارگزاران نظام به اندازه مسئولیت خود باید پاسخگو باشند

رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس گفت: فراکسیون پاسخگو با هدف ارتباط بین مسئولان و کارگزاران نظام با مردم ایجاد شده و تمام مسئولان و کارگزاران نظام باید به هر میزان مسئولیتی که دارند به همان میزان باید پاسخگو باشند.

على بختیار در گفت وگو با خبرنگارخبرگزارى خانه ملت، با اشاره به عملکرد فراکسیون پاسخگوی مجلس گفت: حدود 6 ماه است که فراکسیون پاسخگو را با هدف ارتباط بین مسئولان و کارگزاران نظام با مردم ایجاد کردیم و چه به صورت مکاتبه‌ای و چه به صورت جلساتی که با حضور وزرا و مسئولان داریم، کارها را پیش می‌بریم.



کارگزاران نظام و مسئولان کشور به هر میزان مسئولیتی که دارند به همان میزان باید پاسخگو باشند



نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در  مجلس افزود: یکی از کارهایی که انجام دادیم مربوط به حادثه مدرسه زاهدان و حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان سازمان برنامه و بودجه برای رسیدگی بود؛ از آنجایی که مجلس منابع تامین تجهیزات و تسهیلات را برای مدارس در بودجه سنواتی پیش‌بینی کرده و ظاهرا دولت نسبت به پرداخت آن اقدامی نکرده بود، لذا جلسه‌ای با اعضای فراکسیون پاسخگو گذاشتیم و وزیر آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان نوسازی مدارس را دعوت کردیم و موضوع مورد بررسی و دقت قرار گرفت؛ همچنین اصلاحاتی در این زمینه انجام و تذکراتی نیز داده شد.



فراکسیون پاسخگو موارد را به صورت مکاتبه‌ای و حضوری پیگیری می‌کند



وی ادامه داد: در رابطه با مسائلی که اتفاق افتاده، فراکسیون پاسخگو آن را به صورت مکاتبه دنبال کرده و مسئولان پاسخ آن را  به صورت مکاتبه دادند؛ از آنجایی که جزء مواردی بوده که از سوی دستگاه‌های اجرایی یک نقص یا نارسایی بوده و برطرف شده لذا نیازی به اینکه مجددا جلسه‌ای برای آن موضوع گذاشته شود، وجود نداشته است.



رئیس فراکسیون پاسخگو با بیان اینکه این فراکسیون در اجلاسیه سوم تشکیل شده تصریح کرد: در طی این 6 ماه از آن اهدافی که فراکسیون پاسخگو در جهت نهادینه کردن پاسخگویی در برابر مسئولیت داشته، فعالیت‌های بسیاری انجام گرفته است؛ کارگزاران نظام و مسئولان کشور به هر میزان مسئولیتی که دارند به همان میزان باید پاسخگو باشند.



مجلس باید نسبت به مردم، رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو باشد



بختیار اظهار کرد: مجلس نیز در قبال قانونگذاری، نظارت و ماموریت‌هایی که دستگاه تقنینی کشور بر عهده دارد، باید نسبت به مردم، رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو باشد. با این جلساتی که تاکنون برگزار شده و همچنین با پیگیری‌هایی که در این جهت انجام شده، بحث نهادینه کردن پاسخگویی در طی این 6 ماه روند مثبتی داشته البته باید این مسیر به شکل مطلوب‌تری دنبال شود.



در اجلاسیه چهارم فراکسیون پاسخگو را فعال‌تر خواهیم کرد



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در نظر داریم تا در اجلاسیه چهارم، فراکسیون پاسخگو را فعال‌تر کنیم، افزود: در نظر داریم تا برای موضوعات روز مسئولان را به فراکسیون پاسخگو فرا خوانیم به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی در این جهت در حال انجام است تا در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مسئولان در این فراکسیون حاضر شوند تا در هر حیطه نسبت به حوزه‌ها گزارش دهند.



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما نیز آمادگی را از طرف فراکسیون پاسخگو اعلام کردیم که به افکار عمومی و رسانه‌ها در این رابطه پاسخ دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 283736
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار